Ve stínu událostí posledních týdnů, jež ovlivňují a zřejmě i v dalších měsících a letech budou ovlivňovat školství a vzdělávání v Česku, zůstávají jiné kroky v oblasti školské politiky. V tomto příspěvku se vracíme k únorové prezentaci návrhu na zásadní maturitní změny, který připravil think-tank Vzdělávání 21, a to komentářem Josefa Soukala. Byl publikován v týdeníku Hrot, č. 9/2022.
V komentáři se mj. uvádí: „Předkladatelé návrhu nadále nereflektují ty nejzákladnější problémy: Stav maturity je především dán tím, že k maturitnímu studiu přijímáme i žáky bez potřebných studijních předpokladů a že nemáme nastavenu maturitní úroveň, v necentrálních částech zkoušky pak nemáme zaručenu objektivitu hodnocení. Nádavkem – je nelogické, aby maturitní změny předcházely revizi stěžejního vzdělávacího dokumentu, rámcových vzdělávacích programů.“