Je běžnou užitečnou praxí, že češtináři využijí čerstvá nebo i starší maturitní zadání jako nabídku pro žáky nižších ročníků. Takto vznikající slohové práce sice samozřejmě nemohou plně respektovat maturitní podmínky (lze se držet podmínek organizačně-technických, odpadá napětí provázející ostrou zkoušku), nicméně výsledek budoucím maturantům přináší kromě informace o jejich aktuálním výkonu i řadu praktických zkušeností, ovlivňujících pak např. výběr maturitního zadání. Přinášíme tři texty letošních septimánů z Gymnázia Ústavní v Praze. Žáci si sice mohli promyslet témata předem, vybírali jsme ovšem takové práce, jejichž autoři se připravovali až těsně předtím, než přikročili k vlastnímu psaní (to probíhalo podle maturitního časového limitu). 

Kateřina Tomášková: Vypravování

Tomáš Dohnal: Článek

Petr Hoťť: Úvahový text

Maturitní zadání v jarním termínu 2017

Další práce ZDE.

Jeden komentář.

Zanechat odpověď