„Druhým stejně tragikomickým paradoxem je skutečnost, že školská poradenská zařízení, která od 1. září 2016 budou mít jediné a rozhodující slovo při přidělování finančních částek žákům se SVP, nemají v polovině srpna sebemenší tušení, kdy bude k dispozici elektronický formulář zprávy a doporučení obsahující „cenu“ jednotlivých podpůrných opatření a v podstatě nemají ani tušení, jak tyto finanční prostředky školám budou přidělovat. To je nesporně naprosto skandální situace. Stejně skandální je i lehkost s jakou ministerstvo školství a NÚV přesunulo na poradenské pracovníky ŠPZ povinnost v přidělování finančních částek žákům se zdravotním a sociálním znevýhodněním, aniž by si někdo alespoň na okamžik lámal hlavu nad tím, zda jsou k nakládání s těmito milionovými částkami dostatečně vycvičeni či zaškoleni a zda jsou v této věci vůbec kompetentní.“

Jiřina Janáčková v článku Lesk a bída inkluze a její paradoxy, publikovaném na stránce pedagogicke.info.

4 komentářů.

  1. Josef Soukal napsal:

    Janek Wagner: Klíčové dvě věty rozhovoru: „Domnívám se, že v ČR inkluze ještě neprobíhá. Zatím probíhá jen nefunkční desegregace.“

    http://student.e15.cz/q-a/funkcni-inkluze-nikoho-neposkodi-ale-spis-vsechny-obohati-rika-specialni-pedagozka-pusobici-v-usa-1337545?fb_action_ids=10155018473568657&fb_action_types=og.comments

  2. Josef Soukal napsal:

    Blog Zdeňka Sotoláře, mluvčího Učitelského profesního sdružení: http://sotolar.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=541711

Zanechat odpověď