Nedávno se objevil Návrh potřebných kroků ke zkvalitnění vzdělávání v ČR, který EDUin vypracoval na základě žádosti premiéra ČR Andreje Babiše po společné schůzce. Proč ne, ale zarážející je skutečnost, kdo tento Návrh vypracoval.

Pane premiére,

bude-li Vás zajímat situace zdravotnictví, obrátíte se na koho? Troufám si tvrdit, že na lékaře. Bez nějakých prostředníků. Proč se v případě vzdělávání obracíte právě na EDUin?

EDUin je neziskovka, ze které vyčnívá především expert, který pravidelně mluví o inkluzi, maturitách a vlastně o čemkoliv. Ostatně to je hlavním cílem EDUinu. Být slyšet. Výroční zpráva pak sečte počet mediálních výstupů a hurá, je splněno. Trpasličí neziskovka s obřím hlasem.

Nechci rozebírat vlastní text Návrhu, najdou se v něm i myšlenky užitečné, zajímavé a hodné pozornosti. Mnohé už dávno vyslovili jiní.

Pane premiére,

rád bych ale věděl, zda hodláte také oslovit ty, o které jde především. Učitele. Učící učitele.

Já vím, že je to složitější než třeba u lékařů, kteří mají zákonem nařízené členství v profesní komoře. Ale i učitelé mají různá společenství a jsou i další cesty. Je smutné, že se mezi učitele a Vás vklínil prostředník, které rozhodně učitelskou veřejnost nereprezentuje. Ministři a ministryně školství se dosud s učiteli komunikovat nenaučili. Obvykle se spokojili s osvědčenými prostředníky.

Pane premiére,

zkusíte to napravit a budete hledat cestu, jak oslovit také učící učitele? Zajímá Vás názor těch, kteří hrají ve vzdělávání podstatnou roli?

 

Převzato z blogu Zdeňka Sotoláře na iDNES.cz

 

Kategorie: Obecné

Jeden komentář.

  1. Josef Soukal napsal:

    Komentář V. Stanzla k eduinskému návrhu na webu pedagogicke.info:
    Vladimír Stanzel řekl(a)…
    EDUini fakt školství rozumějí, o tom není pochyb. Zde máme důkaz: profilovou část maturity svěřit školám Jak to vypadá nyní? „Profilová část je plně v kompetenci ředitele školy.“ Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří, resp. plete si pojmy nebo se neumí přesně vyjádřit (s ohledem na to, že usilují o rozšíření záběru profilové části).
    Učitelé nemohou donekonečna učit 20 let staré věci 30 let starými metodami. Opravdu ne? Ona se za posledních 20 let změnila periodická soustava prvků? A kolik let tady máme montessori pedagogiku, kooperativní učení, pedagogický konstruktivismus, Sudbury Valley School nebo Summerhill? Tady nejde o nic jiného než o zdánlivě líbivá, ale vnitřně vyprázdněná hesla. A tento verbální balast pak překrývá i rozumné návrhy.
    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=7980791185006444656

Zanechat odpověď