O čem píše učitel na své facebookové stránce 30. 6.? Češtinářka Tereza Podholová (její jméno je našim čtenářům dobře známé) znovu přichází s dobrými nápady, jimž stojí za to věnovat pozornost dříve než v září…

Sice je 30. 6., tedy poslední den školního roku, ale už teď někdo přemýšlí, jakou celoroční hru od září zvolí. Kdo mě zná, ví, že jsem velký odpůrce tradičních celoročních her (důraz kladu na slovo tradiční – ty tradiční totiž posilují až moc vnější motivaci, jsou vhodné prakticky jen pro silné žáky, na ty slabší to žádný vliv potom už nemá). Představuji vám naši „celoroční hru“ (je to v uvozovkách proto, že to není žádná hra, ale je možné to jako „hru“ taky pojmout). Postupně celý rok pracujeme na tom, abychom se v dovednostech a znalostech posunuli dál. Každé z 12 barevných polí je ještě rozděleno na 4 části. Pokud se dítěti podaří v dané oblasti uspět, dostane jeden ze 4 dílků. Cílem je získat všechny 4 dílky pro všech 12 oblastí. Zdá se vám to jednoduché? Jenom 4 pro každou oblast? Nenechte se zmást – každý další dílek je větší, to znamená, že je potřeba pokaždé ukázat, že umím víc než předtím. Těch 12 oblastí zase ukazuje, kde jsou moje silné a slabé stránky (jedna barva hned plná, ale co ty další?), a že „učení“ se nedá scvrknout jen na „znalosti“. Ztvárnění ciferníku taky není náhodné – ukazuje, že po celou dobu je potřeba dbát na všechny oblasti, protože bez nich to „nepoběží“. Každý má své kolo, každý si sleduje svůj postup. O tom, zda se dítě posunulo, nerozhoduje jen učitel, ale podílejí se na tom všichni.

Není k dispozici žádný popis fotky.
Není k dispozici žádný popis fotky.

Další příspěvky Terezy Podholové ZDE a ZDE

Kategorie: Výuka a škola

Zanechat odpověď