Knižní design je u většiny českých nakladatelství tak trochu popelkou. Práce originálního a kreativního grafika totiž zvyšuje cenu knihy, a to si na tak malém knižním trhu, jako je ten náš, může dovolit jen málokdo.
Problematice tvorby obálek detektivních příběhů se na webu H7O zabývá Nikola Janíčková, která se věnuje grafickému designu a typografii a společně s ilustrátorem Jindřichem Janíčkem vede nakladatelství a studio Take Take Take.
Na nakladatelské domy v závěru svého článku apeluje: „Milí nakladatelé, vydávejte ročně o pár desítek knih méně, pečlivě vybírejte tituly a věnujte jim dostatek péče. Důvěřujte více knižním grafikům a vytvořte tým lidí, kteří se knize věnují s láskou a nadšením z nových nápadů. Věřím, že potom budete mít svou práci raději.“
Celý text je k dispozici zde: