Aktualizace 5. 7.: Blog, na který odkazujeme, autor postupně doplnil o další texty. Vkládáme tedy souhrnný odkaz na jeho blogy.

Autor se ve svém blogu na Aktuálně.cz polemicky vymezuje proti kompetenčnímu pojetí vzdělávání:

Pokud má mít současná krize nějaký smysl pro naše vzdělávání, potom možná tento: přestaňme pohrdat hlasem rozumu. Seznamme se s nevyvratitelnými vědeckými fakty a zastavme šíření populistických hesel o zbytnosti učení faktů. Odmítněme vzdělávací demagogii o existenci neexistujících generických kompetencí a přestaňme chtít tyto chiméry vysvětlovat učitelům, žákům a veřejnosti. Chtějme naopak od expertní skupiny Arnošta Veselého, která stojí za vznikem Strategie 2030+, aby vytvořila takové vzdělávací podmínky, které umožní výchovu skutečně vzdělaných lidí a skutečných expertů. Cesta vede jedině přes strukturované, obsahově bohaté a zajímavými fakty nabité národní kurikulum.

Kategorie: Výuka a škola

2 komentářů.

  1. Josef Soukal napsal:

    Hynek Krátký:
    V poslední době (u vědomí délky svého života mám na mysli roky) narážím na dvě rozšířené absurdity, které mi říkají, že tento svět už přestává být mým světem:
    Stává se normou zároveň brát od někoho peníze a veškeré výhody, ale přitom na něj nadávat při každé vhodné i nevhodné příležitosti. Za mých dob to nešlo dohromady – když se mi někdo nelíbí, tak s díky odmítnu výhody jím nabízené. Anebo – pokud usoudím, že výhody mi stojí za to – dokážu to také patřičně ocenit. Dnes je to jinak (vztah velké části Čechů k Evropské unii).
    Jako bychom se předháněli v tom, co vše je možné z výuky vyškrtat; jako bychom se řídili v rozhodování o tom, co se má vyučovat, zásadou „čím méně, tím lépe“. Jednou skladba, jindy starověk, příště možná celé předměty… Za mých dob to bylo obráceně: měl jsem pocit, že velká část společnosti – alespoň ta, která vnímá vzdělanost jako hodnotu – je nesena hladem po poznání, snahou prosmýčit pečlivě každý sebezaprášenější kout poznatků, hlavně abych nevynechal něco zajímavého, důležitého, co by se mi někdy (možná) mohlo hodit.
    (Z diskuse o výuce skladby)

  2. Josef Soukal napsal:

    Příspěvek byl aktualizován.

Zanechat odpověď na Josef Soukal