K vyjádření MŠMT (komentář na webu pedagogicke.info):
 
Nicka Pytlik řekl(a)…
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vnímá společnou protestní akci školských odborů a vysokých škol jako vyjádření nespokojenosti nad dlouhodobým stavem financování českého školství.
 
Jo takhle! Pytlici si původně mysleli, že je to vyjádření nespokojenosti s programovou nabídkou veřejnoprávní televize o letošních Vánočních prázdninách.
V každém případě je potěšující a do budoucna i naději vzbuzující, že ministerstvo je zčistajasna až tak zázračně vnímavé. Snad se mu v tomto směru zadaří překlenout i dramatické období utváření příští vlády.
Jiný komentář autora ZDE
Kategorie: Obecné

12 komentářů.

  1. Josef Soukal napsal:

    K diskusi o domácích úkolech:

    Nicka Pytlik řekl(a)…
    Ono se nám to poslední dobou všechno tak nějak domotalo. Takže kaleidoskop z pestrobarevných střípků nechť si každý pootočí sám.
    Bývaly doby, kdy pytlici řekli žákům, co mají udělat, a žáci, z nichž polovina neměla doma k dispozici počítač, to příští týden přinesli. Dnes se tytéž věci dělají ve škole, a mnozí žáci mají problém zadání zpracovat a odevzdat v termínu.
    Pytlici museli vstřebávat výtky za to, že zadávají málo domácích úkolů, a málo diktují poznámky do sešitů. Když rodičům vysvělili, že by bylo dobře, kdyby si každý procvičoval zejména to, v čem jej tlačí pata, a že není až tak důležité sepisovat sešity, jsou-li k dispozici nepřeberné informační zdroje, se zlou se potázali.
    Když pytlici na školní práci vymezí potřebný čas ve škole, mnozí žáci na dotaz, proč nepracují, odpovídají, že školní prostředí není pro ně dostatečně podnětné a že nemohou pracovat svým vlastním tempem a v čase, který jim vyhovuje.
    A tak by se daly vršit celé hromady střepů k vytvoření realitě odpovídajícímu obrazu. Tady přece vůbec nejde o to, jestli domácí úkoly ano, a nebo ne, jestli to, a nebo ono, tím způsobem, a nebo jiným. Tady jde především o to, jestli se chce, a nebo nechce.
    Tak na základní škole budiž. Na střední škole už pytlici nepobírají, proč se setrvává zuby nehty, když se nechce. Zrušme povinné úkoly, zrušme jakoukoli povinnou práci, zrušme povinnou klasifikaci, šrušme povinnou školní docházku.
    Škola a život vůbec jako zábavní centrum, jako jedno velké nezávazné hopsárium.

    24. března 2018 22:21

    http://www.pedagogicke.info/2018/03/vladimir-pikora-skoda-kazde-rany-ktera.html?showComment=1521926494921#c6321959140102814650

  2. Josef Soukal napsal:

    Tentokrát z jiného soudku: Co dělá učitel o vánočních prázdninách? Podívejte se na příspěvek R. Maredy:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=886024424894668&set=a.131763006987484.30002.100004613563698&type=3&theater

Zanechat odpověď