K vyjádření MŠMT (komentář na webu pedagogicke.info):
 
Nicka Pytlik řekl(a)…
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vnímá společnou protestní akci školských odborů a vysokých škol jako vyjádření nespokojenosti nad dlouhodobým stavem financování českého školství.
 
Jo takhle! Pytlici si původně mysleli, že je to vyjádření nespokojenosti s programovou nabídkou veřejnoprávní televize o letošních Vánočních prázdninách.
V každém případě je potěšující a do budoucna i naději vzbuzující, že ministerstvo je zčistajasna až tak zázračně vnímavé. Snad se mu v tomto směru zadaří překlenout i dramatické období utváření příští vlády.
Jiný komentář autora ZDE
Kategorie: Obecné

10 komentářů.

  1. Josef Soukal napsal:

    „Český rozhlas Plus: Předvolební debata o vzdělávání“

    Blogger Nicka Pytlik řekl(a)…
    „Aby školství produkovalo lidi, se kterými bude dobré žít v tomhle národě…“
    Nebo tak nějak to tam zaznělo.
    Školství jako montovna přijatelně funkčních občanů…
    A-ha. Pytlici až tak zapomněli zavřít papulu, že jim tam málem vlétl bzuk.
    Naše brigáda moderního vzdělávání plní produkci přijatelných lidí na sto pět procent!
    Škola základ státu! Už ne rodina? Poměrně štěpná agitka.

    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=65280233492069070

  2. Josef Soukal napsal:

    K přehledu bEDUin:

    Nicka Pytlik řekl(a)…
    Došlo k přesunu důvěry ze strany pedagoga na dítě.

    Pytlici mají poslední dobou značné problémy s porozuměním odbornému textu.
    Poslední, co ještě vstřebali, bylo sdělení v jedné zpravodajské relaci, že
    ‚ze strany řidiče došlo k přejetí plné dělicí čáry‘.
    http://www.pedagogicke.info/2017/10/beduin-co-prinesl-tyden-2-10-8-10-2017.html

  3. Josef Soukal napsal:

    NP ke kulatému stolu SKAV a EDUinu:

    Všichni zúčastnění by se stejně účinně mohli pověnovat radši problematice zemědělství nebo cestovního ruchu. Školství je snad jediný resort, který těmhletěm obecně prospěšným odborníkům na vzdělání, konzultantům a auditorům nejenže dává prostor k jejich vyhlašování pravých cest a zaručených řešení, ale dokonce jim i nadbíhá, a těch kulatostolních taškařic se aktivně účastní.
    Pytliky by docela zajímalo, co by řekla obec kupříkladu lékařská, kdyby jim tam přišli tihle hlubokomyslí kašpaří kázat o léčebných zařízeních šamanského typu s prvky sumerské medicíny, kde jsou všichni nemocní umístěni to jedné haly pro jejich zdárnou socializaci, a místo lékařů je průvodci provádí jejich chorobou.
    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=7397613415703929696

  4. Josef Soukal napsal:

    NP k O. Štefflovi komentujícímu výzvu MŠMT středním školám:

    Nicka Pytlik řekl(a)…
    Přestaňte brát žáky, kteří na maturitu nemají, žádá ministerstvo…

    To je špatně, samozřejmě. Ministerstvo to domotalo. Správně to má být opačně:
    ‚Začněte brát žáky, kteří na maturitu mají, nařizují pytlicí…‘

    http://www.pedagogicke.info/2017/09/ze-socialnich-siti-ministerstvo.html

  5. Josef Soukal napsal:

    NP k rozhovoru s viceprezidentkou Slovenské komory učitelů:

    „Jedním z největších problémů je pasivita, deziluze a apatie učitelů.“

    Tak problém je pojmenován, a teď už nezbude, než najít někoho, kdo učitele vhodným způsobem vnitřně motivuje a z té pasivity, deziluze a apatie je vyvede.
    Mohlo by se začít tím, že učitelé si sami rozhodnou, čemu se budou ten který den ve škole věnovat, aby je to bavilo, že budou pracovat svým vlastním tempem a bude jim dopřáno, aby zažívali pocit úspěchu zcela v souladu se svými oprávněnými pracovními potřebami.
    Plat by měli dostávat v takové výši, kterou budou potřebovat za patnáct, dvacet let pro svoji životaschopnost v dnešní překotně se měnící se cenové hladině základních životních potřeb.

    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=7564259656255234647

Zanechat odpověď