Ocitáme se v době, kdy se toho kolem knih dost mění. To základní však spolehlivě přetrvává. Kniha je pořád tím, čím byla vždy, tedy uměleckým artefaktem i tržní komoditou. Tento její podvojný status platí nejpozději od doby, kdy povstává čtenářská veřejnost, což se děje — optikou západní civilizace — na konci osmnáctého století. Vztah mezi autorem a čtenářem si v době, kdy čtenářů a s nimi knih rapidně přibývá, vyžaduje nového zprostředkovatele. Ergo, otevírá se prostor pro nový byznys.

Byznys? Ano, byznys, který si zakládá na tom, že je byznysem a vždy ještě něčím jiným. Takže přece jenom kultura? Ano, ale taková, která se byznysem tak trochu pošpinit musí.‟

Jiří Trávníček v článku Krize? Ale jděte publikovaném na webových stránkách časopisu Host (H7O)

3 komentářů.

  1. Josef Soukal napsal:

    V Česku vyšlo během roku 2015 oficiálně zhruba šestnáct a půl tisíce knižních titulů: http://www.h7o.cz/risknout-to-v-kuvajtu/#sthash.5YH075hg.dpuf

  2. Josef Soukal napsal:

    O prodeji e-knih: http://www.h7o.cz/unaveni-displejem/

Zanechat odpověď